سال 2023 یک سال عالی برای تولید کنندگان ماشین الات پلاستیک و لاستیک ایتالیایی – خبرگزاری پپنا (پلیمر و بسته‌بندی)

سال 2023 یک سال عالی برای تولید کنندگان ماشین الات پلاستیک و لاستیک ایتالیایی

خبرگزاری پلیمر و بسته بندی – پپنا (www.ppna.ir):

ارقام نهایی برای سال 2023 نهایی است، و تصویری که از مرکز مطالعات Mecs به دست می‌آید مربوط به یک سال با رکوردشکنی دیگر است: صنعت فناوری پلاستیک و لاستیک با نمایندگی انجمن تجاری آماپلاس، سال را با گردش مالی 4.8 میلیارد یورویی به پایان رساند. بهترین عملکرد تا به امروز.

این نشان دهنده افزایش +2.8٪ نسبت به سال 2022 است.

رشدی که در سال‌های اخیر شاهد بودیم، حرکت رو به جلوی صنعت ماشین‌آلات پلاستیک و لاستیک ایتالیا را تأیید می‌کند که به عنوان یک معیار جهانی است.

جای تعجب نیست که این نتیجه برجسته در درجه اول از صادرات ناشی می شود که در سال 2023 به 3.59 میلیارد یورو رسید که نسبت به سال 2022 افزایش چشمگیر +10.8 درصدی داشت. از سوی دیگر، بازار داخلی نسبت به سال 2022 روند مخالف را نشان داده است. با کاهش -7.5 درصد به 2.33 میلیارد یورو رسید.

شور و شوق تا حدودی با احساس عمومی عدم اطمینان نسب به سال 2024 کاهش می یابد: جنگ در خاورمیانه، افزایش نرخ بهره و بی ثباتی گسترده در جهان، خبر از سال 2024 پیچیده ای می دهد که بعید به نظر می رسد عملکرد درخشان سال 2023 را تکرار کند.

پس از حل بحران زنجیره تامین با افزایش سفارش‌ها در سال‌های 2021 و 2022، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تعدیل مجدد قابل توجهی وجود داشته باشد، با برخی سایه‌ها در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت که در اواخر سال گذشته شروع به شکل‌گیری کرده بود.

به طور مفصل، صادرات برای تولیدکنندگان ایتالیایی – که همچنان سهمی از تولید را در حدود 75٪ نشان می دهد – رشد پایدار را برای سه منطقه جغرافیایی کلان اصلی نشان می دهد:

–  اروپا: +6.1٪، با این حال، تمایز بین +9.2٪ قوی برای منطقه اتحادیه اروپا و -4.8٪ برای کشورهای خارج از اتحادیه اروپا

 – آمریکا: +20.2 درصد، با میانگین رشد دو رقمی هم برای منطقه USMCA و هم برای آمریکای لاتین. یک روند کمی کمتر از متوسط اما با این وجود مثبت (+5.5%) در فروش به مشتریان در ایالات متحده (بازار شماره یک)، که در آن نمایشگاه NPE در 6 تا 10 مه برگزار می‌شود که شامل مجموعه Amaplast متشکل از 20 شرکت است.

– آسیا: +8.1٪، اثر ترکیبی رشد قوی در خاورمیانه (+50.3٪) و رکود جزئی در خاور دور (-1.3٪). با این حال، رکود در منطقه دوم مربوط به چین (+12.4٪) نیست، که در 23 تا 26 آوریل میزبان Chinaplas خواهد بود، جایی که آماپلاس با تقریباً پنجاه شرکت عضو حضور خواهد داشت.

صادرات به آفریقا هم به بازارهای مدیترانه (+ 36.0 درصد) و هم به کشورهای جنوب صحرا (+ 31.3 درصد) رشد قابل توجهی نشان داد. طبیعتا آماپلاس در حال تشدید فعالیت های تبلیغاتی خود در این قاره است و در نمایشگاه های تجاری متعددی شرکت می کند تا از شرکت های عضو خود در کشف پتانسیل های بزرگ این منطقه حمایت کند.

در مورد دسته بندی صادرات، رشد دو رقمی برای همه انواع ماشین آلات (تنها استثناء اکسترودرها است که 7+ درصد متوسط را به خود اختصاص دادند)، با بهبود قابل توجه برای انواع خاصی (مانند قالب گیری تزریقی و … ماشین‌های ترموفرمینگ)

ماسیمو مارگالیونه (تصویر سمت راست)، رئیس آماپلاس گفت: «ما از این رکورد بسیار خوشحالیم و باید بسیار افتخار کنیم. داده‌های تلفیقی 2023، همراه با موفقیت نمایشگاه پلاست ، تأیید می‌کند که صنعت ماشین‌آلات پلاستیک و لاستیک نقش رهبری بین‌المللی را برای تولید ایتالیا حفظ می‌کند. در حالی که تراز سال 2023 به طور کلی مثبت است، کاهش رشد در پایان سال و دورنمای نامطلوب برای دوره جدید، شرکت‌های این بخش را نگران کرده است. اما با وجود این، من قصد دارم خوشبین بمانم. و اعتماد من به آینده مبتنی بر سفسطه ایدئولوژیک نیست، بلکه بر این آگاهی ملموس و محکم است که ایتالیایی ها در زمینه بین المللی سال های اخیر بسیار موفق بوده اند.

 در حالی که تصویب طرح جدید Industry 5.0، از یک سو، به وضوح مورد استقبال قرار گرفته است، زیرا می تواند از مشتریان ایتالیایی در سرمایه گذاری های فناوری خود با نگاه به سمت انتقال سبز حمایت کند، از سوی دیگر، از روند طولانی عرضه آسیب دیده است و ما همچنان منتظر احکام اجرایی هستیم. رنج بردن از جو عدم اطمینان که تمایل دارد پویایی را که صنعت ما باید بیان کند، از بین ببرد. این امر ناگزیر همه چیز را برای شرکت‌های ما، تولیدکنندگان دارایی‌های عملیاتی، دقیقاً در لحظه‌ای که بازار داخلی به اقدامات پشتیبانی به موقع نیاز دارد، کند می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *