کشف 182 تن پلی اتیلن قاچاق به افغانستان در مرز دوغارون به نام کامپاند – خبرگزاری پپنا (پلیمر و بسته‌بندی)

کشف 182 تن پلی اتیلن قاچاق به افغانستان در مرز دوغارون به نام کامپاند

مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: ۲۸ تن و ۴۰۰ کیلوگرم “پلی اتیلن” قاچاق مورد استفاده در صنعت بسته‌بندی هنگام خروج از کشور به سمت افغانستان از سوی پرسنل گمرک دوغارون شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی در این گذرگاه زمینی کشف و ضبط شد.

سید حسن رحیمی زاده افزود: این میزان پلی اتیلن قاچاق شده حین کنترل و ارزیابی کالاهای صادراتی به مقصد افغانستان کشف شده است.

وی ادامه داد: این محموله در بازرسی از یک دستگاه کامیون مشکوک که تحت عنوان محموله «کامپاند» اظهار و بارگیری شده بود، کشف شد.

مدیر کل گمرک مرزی دوغارون تایباد بیان کرد: ارزش این میزان پلی اتیلن قاچاق شده از سوی کارشناسان افزون بر ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است و در این ارتباط یک شرکت متخلف شناسایی شد.

رحیمی زاده اضافه کرد: محموله کشف شده پس از انجام مراحل قانونی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی تحویل داده خواهد شد. از مواد پلی اتیلن در صنعت تولید انواع محصولات پلاستیکی استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۲ تن پلی اتیلن قاچاق به ارزش ۶۶ میلیارد ریال در گذرگاه زمینی دوغارون کشف شده است.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *