ساخت چهارمین مجتمع پتروشیمی پلیمری کشور در تربت‌حیدریه/ سالی 40 هزار تن پلی استایرن – خبرگزاری پپنا (پلیمر و بسته‌بندی)

ساخت چهارمین مجتمع پتروشیمی پلیمری کشور در تربت‌حیدریه/ سالی 40 هزار تن پلی استایرن

خبرگزاری پلیمر و بسته بندی – پپنا (www.ppna.ir): عملیات اجرایی ساخت چهارمین مجتمع پتروشیمی پلیمری کشور هشتم دی ماه 1402 با حضور معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور در شهرک صنعتی شماره ۲ تربت‌حیدریه آغاز شد.

عملیات ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی شرق کشور در تربت حیدریه همزمان با روز «صنعت پتروشیمی ایران» و در شصتمین سالگرد تاسیس نخستین شرکت ملی پتروشیمی آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور گفت: مجتمع پتروشیمی تربت‌حیدریه توسط نخبگان استان و به صورت بومی طراحی شده و محصول آن‌ به تعبیری «پلاستیک همه کاره» است و با تغییرات اندکی که ایجاد می‌شود می‌توان شاهد تنوع محصولات در آن بود.

مرتضی شاه‌میرزایی با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از کسانی که در حوزه تکمیل زنجیره پتروشیمی فعالیت ‌کنند حمایت خواهد کرد، افزود: وزارت نفت در سال‌های اخیر روی تولید محصولات دانش‌بنیان با ارزش افزوده بالا متمرکز شده است.

مجتمع پتروشیمی تربت‌حیدریه به همت یک شرکت دانش‌بنیان احداث می‌شود

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی پلیمری به همت شرکت دانش‌بنیان «پترواکسیر اطلس» که از شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی است، آغاز و روند عملیاتی این مجموعه در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال پایدار در استان و به خصوص این خطه خواهد بود.

محسن زنگنه با بیان اینکه این مجتمع، چهارمین شرکت تولید پتروشیمی در سطح کشور است، افزود: سه مجتمع پتروشیمی کشور شامل هلدلینگ بزرگ «انتخاب» ، عسلویه و پتروشیمی تبریز است.

وی بیان کرد: با راه اندازی از این مجتمع مواد اولیه مورد نیاز صنایع پتروشیمی‌ تولید خواهد شد و با بهره برداری از این پروژه اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ نفر فراهم می شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان «پترواکسیر اطلس» نیز در معرفی پروژه گفت: مجتمع پتروشیمی پلیمری تربت حیدریه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی و با صرف هفت هزار میلیارد ریال اعتبار بنا خواهد شد.

موسی اسماعیلی افزود: قرار است در این مجموعه سالانه ۲۰ هزار تن «پلی‌استایرن معمولی» و همین میزان «پلی‌استایرن مقاوم» تولید شود.

تربت حیدریه در فاصله ۱۵۵ کیلومتری مشهد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *