استوری ها و اخبار خبرگزاری پپنادر اینستاگرام پپنا (خبرگزاری صنایع پلیمر و بسته بندی) 6 خرداد 1403 – خبرگزاری پپنا (پلیمر و بسته‌بندی)

استوری ها و اخبار خبرگزاری پپنادر اینستاگرام پپنا (خبرگزاری صنایع پلیمر و بسته بندی) 6 خرداد 1403

صادرات محصولات پتروشیمی افزایش یافت

▪️ رئیس کل گمرک گفت: صادرات محصولات پتروشیمی که ۴۴ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی کشور را در دو ماهه اول امسال به خود اختصاص داده، از نظر وزنی ۴.۵ درصد و از نظر ارزشی هشت درصد افزایش یافته است.

سخن آغازین

قیمت های جهانی

آغاز به کار مجلس دوازدهم شورای اسلامی

آلوده ترین کشورهای دنیا

ابلاغیه در خصوص نحوه عرضه محصولات در هفته منتهی به ۱۴۰۳/۳/۱۶ در بورس کالا

صادرات محصولات پتروشیمی افزایش یافت

رئیس کل گمرک گفت: صادرات محصولات پتروشیمی که ۴۴ درصد از ارزش صادرات غیرنفتی کشور را در دو ماهه اول امسال به خود اختصاص داده، از نظر وزنی ۴.۵ درصد و از نظر ارزشی هشت درصد افزایش یافته است.

رفع تعهد ارزی با طلا برای کدام صادرکنندگان ممنوع است؟

طبق ابلاغیه بانک مرکزی رفع تعهد ارزی با طلا برای صادر کنندگان محصولات پتروشیمی، پالایشی، فولادی، فلزات اساسی رنگین و فرآورده های نفتی، ممنوع است و این صادرکنندگان موظف به فروش تمام حواله های خود در سامانه نیما هستند.
طبق این ابلاغیه، صادرکنندگان محصولات با کد تعرفه کالایی پتروشیمی، پالایشی، فولادی، فلزات اساسی رنگین و فرآورده های نفتی مکلفند صد درصد ارز حاصل از صادرات خود را به صورت حواله در سامانه نیما فروخته و رفع تعهد صادراتی نمایند.
همچنین به استناد تبصره 1 ذیل آن، واردات مواد اولیه و کالا و خدمات ضروری سالانه صرفا به منظور نیاز تولید بوده، بنابراین مشمول واردات طلا نخواهد بود

روند تولید و صادرات پلی‌پروپیلن در ایران…

پلی‌پروپیلن یکی از مهم‌ترین پلیمرها در جهان است که کابردهای فراوانی از جمله در تولید بطری‌ها، کیسه‌های پلاستیکی، لوله‌ها، قطعات خودرو، مبلمان و سایر محصولات پلاستیکی دارد.با توجه به نیاز روزافزون بازار داخلی و رشد بازارهای صادراتی، پلی‌پروپیلن در ایران به عنوان یک محصول استراتژیک و مهم قلمداد می‌شود. 7 واحد پتروشیمی تولیدکننده‌ی این ماده در ایران هستند که می‌توان به شرکت پلی‌پروپیلن جم، پتروشیمی مارون و پتروشیمی رجال به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان اشاره کرد. مجموع ظرفیت اسمی تولید پلی‌پروپیلن کشور 1.3 میلیون تن در سال است.روند صادرات پلی‌پروپیلن در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است به طوری که در سال 1402 میزان صادرات پلی‌پروپیلن تنها به حدود 5.5 هزارتن رسید. باید توجه داشت ترکیه به عنوان همسایه‌ی ایران یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان پلی‌پروپیلن در منطقه است و با توسعه تولید این ماده در کشور می‌توان علاوه بر توسعه‌ی صنایع داخل، صادرات به کشورهای همسایه را نیز افزایش داد.

محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *