سیستم انتقال مواد پنوماتیک (PCS) تمام اتوماتیک، نیاز مبرم صنایع پلیمر، پتروشیمی و کامپاندینگ – خبرگزاری پپنا (پلیمر و بسته‌بندی)

سیستم انتقال مواد پنوماتیک (PCS) تمام اتوماتیک، نیاز مبرم صنایع پلیمر، پتروشیمی و کامپاندینگ

امروزه یکی از مهم ترین دغدغه های صنایع پتروشیمی، صنایع پلیمر و کامپاندینگ انتقال مواد اولیه و یا محصول به صورت تمام اتوماتیک، بدون دخالت اپراتور، بدون نشت گرد و غبار ، با سهولت و دقت بالا و با مینیمم سطح مصرف انرژی می باشد.  به عنوان مثال در یک کارخانه تولید کامپاند در دو مرحله نیاز به سیستم انتقال مواد پنوماتیک PCS می باشد. ابتدا از مبدا های خوراک دهی مختلف همچون سیلو ها و یا مخازن ذخیره مواد اولیه، بیگ بگ ها و یا کیسه های مواد تا هاپر دستگاه کامپاندر و پس از آن از خروجی پلتایزر تا مخازن ذخیره یا دستگاه های کیسه پرکن. شرکت دیباج صنعت پاسارگاد، فعال در زمینه مهندسی، تامین و ساخت تجهیزات صنعت پلیمر، کامپاندینگ و پتروشیمی به همراه شریک تجاری خود شرکت INDPRO به ارائه انواع سیستم های انتقال مواد پنوماتیک می پردازد.

طراحی سیستم‌های انتقال مواد پنوماتیک بر اساس نیازمندی های هر صنعت و بر اساس ویژگی‌های محصول، اندازه ذرات، ظرفیت توان عملیاتی، تعداد منابع ورودی خوراک و تعداد مقاصد انتقال متغیر می باشد. مهم‌ترین فاکتور در انتقال پنوماتیک مواد این است که چه میزان هوا برای انتقال مواد در نظر گرفته شود. شرکت دیباج صنعت پاسارگاد  با توجه به نوع مواد و فرایند ها و با مهندسی و طراحی دقیق سیستم‌های انتقال پنوماتیک، همواره بهترین راهکار را از نظر سرمایه گذاری اولیه و هزینه های عملیاتی ارائه می کند.

اساس کار در سیستم انتقال مواد پنوماتیک، انتقال مواد از نوع گرانول، پودر، پرک و… از طریق جریان هوا تحت خلاء یا تحت فشار می باشد. سیستم انتقال مواد پنوماتیک را می‌توان با توجه به نحوه انتقال به دو نوع اصلی طبقه بندی کرد: سیستم‌ انتقال مواد پنوماتیک فاز متراکم  (Dense phase system) و سیستم‌ انتقال مواد پنوماتیک فاز رقیق  (Dilute phase system) که هر دو نوع این سیستم ها می تواند تحت فشار و یا تحت خلا باشد.  در سیستم های انتقال مواد فاز رقیق، مواد در جریانی سوسپانسیونی از هوا منتقل می شوند مادامی که در سیستم انتقال مواد فاز متراکم مواد به صورت توده ای و با جریان اسلاگ منتقل می شوند. در مواردی که مواد در حال انتقال، شکننده و یا ساینده هستند استفاده از سیستم انتقال مواد فاز متراکم انتخاب صحیح تری می باشد.

شرکت دیباج صنعت پاسارگاد علاوه بر ارائه سیستم های انتقال مواد پنوماتیک در انواع مختلف، انواع تجهیزات مورد نیاز این فرایند را برای هرچه مکانیزه تر شدن کارخانجات صنایع مختلف همچون صنعت پتروشیمی، پلیمر و کامپاندینگ ارائه می دهد. از جمله این تجهیزات می توان به سیستم تخلیه جامبو بگ، سیستم تخلیه کیسه های 25 کیلویی، سیستم تخلیه بشکه، بلندر، توده شکن (lump breaker)، سیستم انتقال مواد مارپیچی screw conveyor، دایورتر ولو، روتوری ولو، bin activator، فیلتر و غبار گیر، سیستم های دوزینگ و توزین، سیستم های ذخیره سازی و سیلو و  دستگاه های کیسه پرکن از نوع  اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دهان باز، ولو بگ، FFS و جامبو بگ اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیستم انتقال مواد پنوماتیک می توانید با مهندسین فروش شرکت دیباج صنعت پاسارگاد از طریق شماره تلفن های 09127386373 و یا 02186086951 در ارتباط باشید و یا از وب سایت این شرکت به آدرس https://dibajsanat.com/PCS/ بازدید فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *