رکورد ۶.٣ میلیون تن واردات مواد پلیمری توسط ترکیه + جزئیات – خبرگزاری پپنا – پلیمر (پلاستیک) و بسته‌بندی

رکورد ۶.٣ میلیون تن واردات مواد پلیمری توسط ترکیه + جزئیات

صادرکنندگان اصلی مواد پلیمری به ترکیه

خبرگزاری پلیمر و بسته بندی – پپنا (www.ppna.ir):

ترکیه کشور همسایه سال گذشته رکورد ۶.٣ میلیون تن واردات پلیمر را پشت سرگذاشت
طبق جدیدترین گزارشChemOrbisآمار واردات پلیمر این کشور در سال ٢٠٢٣ با رشد ۵ درصدی نسبت به سال گذشته، به رقم ۶.٣ میلیون تن رسید
مطابق با آمارها، واردات
LLDPE، HDPE، PVC و ABS
در سال ٢٠٢٣ بسیار قابل توجه بوده و این درحالیست که واردات
PP و LDPE
رشد کمتری داشتند.در این بین نکته حائز اهمیت، ۵ صادرکننده اصلی این مواد پلیمری به ترکیه هستند که نامی از ایران در میان آن ها نیست. طبق این گزارش ۵ صادرکننده برتر پلیمر به ترکیه در سال ٢٠٢٣ ، عربستان سعودی ١،۵٠۵،١١۵ تن، کره جنوبی ۶۶٧،١٧۶ تن، ایالات متحده آمریکا ۶٠٧،۴٩٢ تن، روسیه ۶٠۴،٨٨۵ تن و مصر ٣۵۶،٧١۵ تن بودند.
واردات PP
واردات این محصول نسبت به سال گذشته افزایش یافته است اما نتوانسته رکورد ٢٠٢١ را بگیرد. واردات پ پ تجمعی در سال گذشته به ٢.۵ میلیون تن نزدیک شد که نشان دهنده افزایش ۴ درصدی نسبت به سال ٢٠٢٢ است. از سوی دیگر، این مقدار کمی پایین‌تر از بالاترین سطح ثبت شده در سال ٢٠٢١ بود.
‏HOMO-PP
واردات نسبت به سال قبل ۴ درصد افزایش داشت و در حدود ٢ میلیون تن بود. عربستان سعودی با ٨٠٣،۶٧٣ تن بزرگترین تامین کننده ترکیه باقی ماند و پس از آن روسیه ٣۴۴،١٢٠ تن، کره جنوبی ٢٢١،٢٧٠ تن، مصر ١٧٢،٣۵٩ تن و عمان ۵٧،١۴۵ تن قرار دارند.
‏PP COPOLYMER
برای کوپلیمر PP، واردات ترکیه در سال ٢٠٢٣ در مجموع حدود ۴۵۵٠٠٠ تن است. این حجم از سال ٢٠٢٢ به میزان ۵ درصد افزایش یافته و همچنین به بالاترین سطح از سال ٢٠١٢ رسیده است. عربستان سعودی با ١۴۵٠٧٧ تن بزرگترین تامین کننده این محصول در ترکیه بوده و پس از آن کره جنوبی ٧٢٩١٩ تن و بلژیک ۴٧٨۴٩ تن قرار دارند.
‏PVC
افزايش واردات این محصول به ترکیه در سال گذشته میلادی رکوردها شکسته و با رشد ١١ درصدی به رقم ٩٣۶،٣۵٠ تن رسیده است.

صادرکنندگان اصلی مواد پلیمری به ترکیه
صادرکنندگان اصلی مواد پلیمری به ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *