شکایت دادستان کل کالیفرنیا از شرکت اکسون موبیل به خاطر فریب مردم در مورد بازیافت پلاستیک ها – خبرگزاری پپنا – پلیمر (پلاستیک) و بسته‌بندی

شکایت دادستان کل کالیفرنیا از شرکت اکسون موبیل به خاطر فریب مردم در مورد بازیافت پلاستیک ها

خبرگزاری پلیمر و بسته بندی – پپنا (www.ppna.ir):

در دعوی مدنی، دادستان کل کالیفرنیا از اکسون موبیل به دلیل چند دهه فریب در مورد اثربخشی بازیافت پلاستیک و ایجاد بحران آلودگی پلاستیکی شکایت کرده است.
این پرونده که به دنبال “چند میلیارد دلار” است، اولین بار است که مقامات ایالات متحده تلاش می کنند یک شرکت گاز یا نفت را به دلیل ادعاهای فریبنده در مورد بازیافت پلاستیک پاسخگو نگه دارند.
راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا، غول نفتی را متهم کرد که در “سیل” آلودگی پلاستیکی نقش داشته است، در حالی که به اهالی کالیفرنیا گفت که بازیافت یک راه حل است.
بونتا گفت: “برای دهه ها، اکسون موبیل مردم را فریب داده است تا ما را متقاعد کند که بازیافت پلاستیک می تواند بحران زباله های پلاستیکی و آلودگی را حل کند، در حالی که آنها به وضوح می دانستند که این امکان پذیر نیست.”
اکسون موبیل در بیانیه ای پاسخ داد: “برای دهه ها، مقامات کالیفرنیا می دانستند که سیستم بازیافت آنها کارآمد نیست. آنها نتوانستند اقدام کنند و اکنون به دنبال مقصر دانستن دیگران هستند.” آنها می‌توانستند به جای شکایت از ما، برای رفع مشکل و جلوگیری از ورود پلاستیک به محل‌های دفن زباله با ما همکاری کنند.»
علاوه بر این، سخنگوی اکسون موبیل افزود که این شرکت بیش از 60 میلیون پوند (27 میلیون کیلوگرم) زباله پلاستیکی را به مواد خام قابل استفاده تبدیل کرده است.
نیویورک تایمز گفت که این پرونده جبهه جدیدی را در نبردهای حقوقی علیه شرکت های نفت و گاز بر سر مسائل آب و هوایی و زیست محیطی باز می کند. به گزارش روزنامه آمریکایی، بیش از دوجین دولت ایالتی و محلی از شرکت ها به دلیل نقش آنها در بحران آب و هوا شکایت کرده اند و هیچ یک هنوز محاکمه نشده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *