رنگ پلاست نماینده شرکت لونافام

طراحی سایت
چهارشنبه 7 خرداد 1399.
تاریخ شمسی :
الأربعاء 5 شوال 1441.
تاریخ قمری :
May 27 2020.
تاریخ میلادی :

گروهی از شرکت‌های آلمانی و فرانسوی ازجمله دایملر و MAHLE، ماژول میل‌بادامک پلاستیکی برای پیشرانه خودرو طراحی کرده‌اند که علاوه‌بر وزن کمتر، مزایای زیادی دارد.

 

میل بادامک پلاستیکی‌ دایملر

پایگاه خبری پلیمر و بسته بندی - پپنا (www.ppna.ir):

گروهی از شرکت‌های آلمانی و فرانسوی ازجمله دایملر و MAHLE، ماژول میل‌بادامک پلاستیکی برای پیشرانه خودرو طراحی کرده‌اند که علاوه‌بر وزن کمتر، مزایای زیادی دارد.

یکی از روش‌های صرفه‌جویی در مصرف بنزین، کاهش وزن خودرو است و همان‌طورکه می‌دانید، پیشرانه یکی از سنگین‌ترین قطعات وسایل نقلیه به‌شمار می‌رود. باتوجه‌به این نکته، محققان اروپایی ماژول میل‌بادامک پلاستیکی ساخته‌اند که گفته می‌شود علاوه‌بر وزن سبک، از مزایای بیشتری برخوردار است.

میل بادامک پلاستیکی‌ دایملر

نمونه‌ی اولیه این ماژول میل‌بادامک با همکاری مؤسسه فناوری شیمیایی فرانهوفر آلمان، گروه قطعه‌سازی MAHLE، شرکت خودروسازی دایملر، سازنده‌ی بلژیکی پلاستیک SBHPP/Vyncolit و گروه فرانسوی تولیدکننده‌ی پلاستیک جورج پرنود (Georges Pernoud Group) طراحی شده است. 

ماژول جدید به‌جای آلومینیوم معمولی قالب‌گیری‌شده، از پلیمر ترموست تقویت‌شده با فیبر ساخته شده است. ترموست به این معنی است که در ابتدا با استفاده از عملیات حرارتی از حالت رزین نرم به جامد تبدیل می‌شود. درواقع، ماژول میل‌بادامک نهایی در‌مقایسه‌با محصول آلومینیومی سبک‌تر است. باتوجه‌به اینکه میل‌بادامک در بالای پیشرانه قرار دارد، وزن سبک ماژول به‌ویژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا نه‌تنها وزن کلی پیشرانه را کاهش می‌دهد؛ بلکه مرکز ثقل آن را نیز پایین می‌آورد. 

اگرچه ماژول پلاستیکی ازنظر جذب ارتعاشات تولیدکننده‌ی نویز بهتر از آلومینیوم عمل می‌کند، تولید آن به انرژی کمتری نیاز دارد و قالب‌های استفاده‌شده در تولید آن بادوام‌تر است و ازنظر عملیات پرداخت پس از پایان ریخته‌گری، کار کمتری برای نهایی‌شدن تولید آن لازم است. امتیاز دیگر این ماژول آن است که می‌توان تمام آن‌ها را به‌صورت یک قطعه تولید کرد که باعث کاهش زمان مونتاژ می‌شود. 

باید یادآور شویم سختی پلیمر ترموست تقویت‌شده با فیبر یک‌چهارم آلومینیوم است که گفته می‌شود طراحی ماژول میل‌بادامک این کاستی را جبران می‌کند. درپایان، یکی از نمونه‌های اولیه این ماژول میل‌بادامک پس از ۶۰۰ ساعت آزمایش، عملکرد بی‌عیب‌و‌نقصی در پیشرانه‌ی احتراق‌داخلی پیشرفته‌ای از خود نشان داد.

سازندگان ادعا می‌کنند ماژول یادشده به‌خوبی درمقابل حرارت پیشرانه و فشارهای شیمیایی و مکانیکی مقاومت می‌کند. باوجوداین، آزمایش‌های بیشتری برای بررسی چگونگی تأثیر نیروهای گازی ناشی از فرایند احتراق بر قابلیت‌های کاهش نویز آن برنامه‌ریزی شده است

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Go to top