رنگ پلاست نماینده شرکت لونافام

علی شالباف و شرکت متحدان آریا در نگاه اغلب فعالان صنعت پلاستیک به صفت حرفه ای شناخته می شوند.

شالباف و متحدان آریا یک بار در بدترین شرایط اقتصادی و در اوج تحریم های بی سابقه ی سازمان ملل و کشورهای اروپایی و امریکا نمایشگاه ایران پلاست را در نهایت آبرومندی برگزار کردند.

 

پایگاه خبری پلیمر و بسته بندی – پپنا (www.ppna.ir): علی شالباف و شرکت متحدان آریا در نگاه اغلب فعالان صنعت پلاستیک به صفت حرفه ای شناخته می شوند.

شالباف و متحدان آریا یک بار در بدترین شرایط اقتصادی و در اوج تحریم های بی سابقه ی سازمان ملل و کشورهای اروپایی و امریکا نمایشگاه ایران پلاست را در نهایت آبرومندی برگزار کردند.

نمایشگاه اصفهان پلاست از ۱۷ سال پیش توسط این مجموعه برگزار شده و این اطمینان خاطر به وجود آمده که شالباف و متحدان آریا صنعت پلاستیک را می شناسند چون حدود دو دهه با فعالان آن ارتباطی نزدیک دارند.

امسال نیز اصفهان پلاست در فضای حداکثری نمایشگاه بین المللی اصفهان با حضور بیش از ۱۳۰ شرکت برگزار می شود و همه امیدواریم مثل دوره های اخیر با حداکثر بازدید بازدیدکنندگان هم همراه شود.

گفت گوی کوتاهی با مهندس شالباف یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

 

 

آقای شالباف از نمایشگاه امسال بگویید؟

خوشبختانه طبق روال سال های گذشته نمایشگاه اصفهان پلاست با ظرفیت حداکثری برگزار خواهد شد. به رغم مشکلات اقتصادی حاکم اعم از نوسانات نرخ ارز و تحریم ها و محدودیت هایی که شاهد هستیم به لطف خداوند و حمایت اکثریت انجمن ها، تشکل ها و اتحادیه ها و تلاش های همکارانم در ستاد برگزاری، نمایشگاه اصفهان پلاست امسال با حضور بیش از یکصد و سی شرکت از ده استان کشور و نمایندگانی از کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا، ترکیه و چین در مساحتی بالغ بر ده هزار متر مربع برگزار می شود. این نمایشگاه در تمام سالن هایی برگزار می شود که شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان در اختیار دارد.

با توجه به سیاست های کلان کشور و اینکه امسال سال حمایت از تولید و کالای ایرانی بوده رویکرد مشارکت کنندگان نمایشگاه و هم رویکرد ستاد برگزاری نمایشگاه این بوده که بتوانیم از تولیدات داخلی حمایت کنیم.

یک سالن نمایشگاه به طور اختصاصی به تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات پلیمری اختصاص پیدا کرده است. این سالن با همکاری انجمن صنفی – کارفرمایی ماشین آلات و تجهیزات پلیمری جانمایی شده است.

یکی از نقاط قوت نمایشگاه همچون دوره های گذشته داشتن حال و هوای صنعتی در نمایشگاه است. شرکت های صاحب نام تولیدکننده ماشین آلات و تجهیزات و شرکت های صاحب نام تامین کننده ماشین آلات صنعت پلاستیک در نمایشگاه امسال حاضرند.

 

سعی کردیم توازن مناسبی بین گروه های کالایی وجود داشته باشد. ۴۴ درصد ماشین آلات و تجیزات پلیمری، ۲۸ درصد مواد اولیه، ۱۷ درصد محصولات ساخته و نیمه ساخته، ۱۰ درصد کامپوزیت های پلیمری و یک درصد سایر.

یک سالن به طور مشخص به ماشین سازان و تجهیزات پلیمری اختصاص پیدا کرده است. دو سالن دیگر به صورت منظم شامل تولیدکنندگان مواد اولیه، تجهیزات، انجمن ها و نشریات تخحصصی می شوند.

باز توازن دیگری هم سعی کردیم رعایت شود، غالبا ۹۰ درصد مشارکت کنندگان نمایشگاه های استانی یا بومی هستند یا غیر بومی.

در اصفهان پلاست امسال 45  درصد شرکت کنندگان از استان اصفهان می باشند و ۴۳ درصد از استان تهران و ۱۲ درصد از سایر استان های کشور می باشند.

 

ما در هیچ استانی چنین ظرفیتی را نداریم که بالغ بر ۵۰ درصد شرکت کنندگان نمایشگاه بومی باشند.

فلسفه برگزاری نمایشگاه همین است که محلی را برای تبادل اطلاعات، تجربیات و دستاوردها ایجاد کنیم. خیلی اوقات این اطلاعات و تجربیات در بین مشارکت کنندگان هم اثرات صنعتی قابل توجهی بر جای می گذارد.

 

وقفه یکساله ی اصفهان پلاست کمی کار شما را سخت می کند. پلاستیک سازان انقدر نمایشگاه استانی بد در این سه سال دیده اند که شاید اصفهان پلاست امسال هم برایشان مبهم است. آخرین دوره نمایشگاه دوسالانه اصفهان پلاست سال ۹۴ برگزار شد.

البته علت عدم برگزاری نمایشگاه در سال ۹۶ پیش بینی شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان از راه اندازی و بهره برداری سایت جدید نمایشگاه بود.

تاکیدی که مسوولان نمایشگاه داشتند این بود که افتتاح سایت جدید نمایشگاه همزمان با یکی دو عنوان شاخص نمایشگاهی همراه باشد. نمایشگاه اصفهان پلاست یکی از نمایشگاه هایی بود که برای برگزاری نمایشگاه در محل سایت جدید کاندیدا شده بود.

متاسفانه سایت جدید افتتاح نشد، یکی دو بار زمان نمایشگاه به تعویق افتاد و ترجیح دادیم زمان نمایشگاه را به سال ۹۷ موکول کنیم. تلاش کردیم که با رونق نمایشگاه در سال جدید ذهیت جدیدی غیر از آنچه بود در مشارکت کنندگان ایجاد نشود.

 

مهمترین مساله نمایشگاه بازدیدکننده است برای حضور بازدیدکنندگان متخصص چه برنامه ای دارید؟ البته ضعف حضور بازدیدکننده امسال در ایران پلاست هم بود.

من همیشه معتقد بوده ام در برگزاری نمایشگاه با دو قطب اصلی همراه هستیم.

قطب مشارکت کننده و قطب بازدید کننده.

یک نمایشگاه موفق نمایشگاهی است که به هر دو قطب بازدیدکننده و مشارکت کننده توجه کند. خیلی اوقات برگزار کننده تمام تمرکز خود را به جذب مشارکت کننده اختصاص می دهند.

 

غالبا همین طوری هست.

بله. در این حالت عدم حضور بازدیدکننده باعث ضعف نمایشگاه می شود. گاهی می بینید تمرکز فقط روی جذب بازدیدکننده است، بازدید کننده زیادی هم ممکن است از اقصی نقاط ایران یا دنیا بیایند ولی نمایشگاه موفق نخواهد بود.

ما همواره سعی کرده ایم به هر دو قطب توجه کنیم.

با توجه به اینکه خوشبختانه با لحاظ کردن اینکه حداکثر فضای نمایشگاه اصفهان پر شده است، از دو ماه قبل از برگزاری نمایشگاه تبلیغات خود را شروع کردیم. در تهران بیلبورد  جاده جاجرود را گرفتیم. در جاده دماوند – خیابان اتحاد بیلبورد نصب کردیم. در تمام شهرک های صنعتی استان اصفهان و استان های همجوار و حتی مراکز استانی مهم مثل خراسان رضوی و استان آذربایجان شرقی  بودجه ی مناسبی برای تبلیغات در نظر گرفتیم.

تبلیغات موثر ما در برخی نقاط از دو ماه قبل از نمایشگاه شروع شده است.

 

از طریق دانشگاه صنعتی اصفهان – دانشکده پلیمر برای بازدید دانشجویان برنامه ریزی صورت گرفته است. دفتر فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه امسال غرفه دارند. براساس توافقی که بین دفتر فناوری ریاست جمهوری با انجمن ماشین سازان صورت گرفته تسهیلاتی از سوی دفتر به خریداران تعلق خواهد گرفت.

در واقع اگر کسی در نمایشگاه اصفهان پلاست دستگاه ایرانی بخرد ۳۰ درصد را نقد می پردازد و ۷۰ درصد آن توسط این دفتر تامین می شود.

نشست های B2B یکی از برنامه های اصلی نمایشگاه است که محل هایی برای این نشست ها در نمایشگاه اختصاص پیدا کرده است.

اطلاع رسانی در این زمینه با مشارکت خوشه صنعتی استان اصفهان، اتحادیه لاستیک و پلاستیک استان اصفهان به صورت مویرگی بوده است.

من همیشه گفته ام استان اصفهان فرهنگ صنعتی دارد و ما از این امتیاز همواره استفاده کرده ایم. استان اصفهان در مرکز ایران است و باز این مساله در برگزاری و جذب بازدید کننده به ما کمک کرده است.

خود متحدان آریا هم یک شرکت حرفه ای است.

من معتقدم اصفهان پلاست متعلق به شرکت متحدان آریا و شالباف نیست و متعلق به کلیه فعالان صنایع پلاستیک و لاستیک است.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Go to top