شرکت نکوبهینه ماشین عرضه کننده ماشین آلات تزریق پلاستیک به تازگی سبد محصولات خود را کامل تر کرده است. بعد از اینکه سال گذشته ماشین آلات تزریق پلاستیک ایزومی توسط NBM معرفی شد. حالا ماشین آلات بادی هم به مشتریان عرضه میشود. در گفت و گو با کاوه سلیمی مدیر اجرایی شرکت نکوبهینه ماشین ایشان بسیار ساده، صریح و شفاف رویکردهای آینده شرکت نکو بهینه ماشین را تشریح کرده است.

 

پایگاه خبری پپنا (www.ppna.ir): شرکت نکوبهینه ماشین عرضه کننده ماشین آلات تزریق پلاستیک به تازگی سبد محصولات خود را کامل تر کرده است. بعد از اینکه سال گذشته ماشین آلات تزریق پلاستیک ایزومی توسط NBM معرفی شد. حالا ماشین آلات بادی هم به مشتریان عرضه میشود. در گفت و گو با کاوه سلیمی مدیر اجرایی شرکت نکوبهینه ماشین ایشان بسیار ساده، صریح و شفاف رویکردهای آینده شرکت نکو بهینه ماشین را تشریح کرده است.

 

بر اساس رنکینگ اعلام شده ایزومی، در بین سه تولیدکننده با بیشترین فروش ماشین آلات تزریق پلاستیک چینی محسوب می شود.

بر اساس اطلاعات که ایزومی به ما داده و پرزنتیشنی که در چاینا پلاس ارائه دادند مدعی بودند مقام دوم رنکینگ فروش ماشین آلات در چین را در اختیار دارند که گزارش شما رتبه سوم را نشان می داد.

گرچه بین سه شرکت اول چین شدن با حجم تولیدات چینی ها رتبه بسیار ارزشمندی است.

 

شرکت ایزومی قبلا هم در ایران نمایندگی داشته اند.

تا آنجا که من می دانم نمایندگی نبوده است. دوستانی دستگاه ایزومی دارند اما عمدتا خریدها به صورت مستقیم بوده است. در ایران قبل از شرکت نکو بهینه ماشین سابقه نمایندگی رسمی نداریم.

مذاکراتی شده بود.

 

ولی قبلا در ایران پلاست دوره های گذشته دستگاه ایزومی نمایش داده شده؟

بله. حتی دستگاه کوچکی که عرضه شده بود را ما به فروش رساندیم. این دستگاه در اختیار نماینده دایکست ایزومی بود. می دانید ایزومی کار دایکست هم انجام می دهد. با کمک همان نماینده دایکست در نمایشگاه ایران پلاست شرکت کرده و در نمایشگاه نمایش داده است.

 

دستگاه های ایزومی قطعات امریکایی دارد؟ تامین قطعات آن برای شرکت نکو بهینه ماشین دردسرساز نمی شود؟ شما هم در تبلیغات ابتدایی بر داشتن تکنولوژی امریکایی این دستگاه تاکید داشتید. البته بعدا در مورد دارا بودن تکنولوژی آلمانی در این دستگاه هم تاکید کردید.

آقایانی که این شرکت را تاسیس کردند سابقه ی زیادی در صنعت پلاستیک چین دارند. این شرکت توسط آنان تاسیس شده و ایزومی به تولید رسیده است.

از آنجا که رویاهای بزرگی دارند و دوست دارند سریع رشد کنند. راه را در این دیدند که از توانمندی خارجی استفاده کنند.

این بود که رفتند و شرکت اچ پی ام امریکا را خریدند. توجه داشته باشید قبل از خرید این شرکت ماشین آلات تزریق پلاستیک ایزومی ساخته می شده است.

بعدا از دانش فنی این شرکت استفاده کردند و بهبودی در دستگاه های تولیدی خود ایجاد کردند. همین سری ای اف که ما مدعی هستیم از ماشین آلات برتر است نتیجه همین همکاری مشترک چین و امریکاست.

در مورد دستگاه های برقی ایزومی که به زودی در بازار ایران هم عرضه خواهیم کرد، شرکت ایزومی برای تولید این ماشین آلات یک شرکت ژاپنی را خریداری کرده اند و از دانش فنی آنان استفاده کرده اند.

این در همه جای دنیا مرسوم است. این اتفاق در ایران هم افتاده است. همین اواخر شرکت ایران خودرو و پژو شرکت ایکاب را تاسیس کردند که هدف غایی آن تولید خودرو با توانمندی و امکانات داخلی میباشد.

ایزومی بدنبال اختراع مجدد چرخ نرفته است. برای رشد سریع شرکت از تکنولوژی بهترین شرکت ها استفاده می کند.

در مورد وابستگی قطعات به امریکا اصلا چنین چیزی نیست. کنترلرها هم میرله چین بوده است. کبای اتریش (KEBA) که بر روی دستگاه های وارداتی NBM نصب میشود هم در چین تولید می شود. چین کشور بسیار بزرگی است و اغلب برندهای معتبردر چین هم تولید می شود.

 

تکنولوژی آلمان به چه نحوی اخذ شده است؟

به هر حال هر شرکتی که در کلاس جهانی کار می کند طبیعتا به این فکر می کند که هر روز رشد کند و سهم بیشتری از بازار به دست آورد. قطعا مدیران این شرکت هم فکر می کنند که چگونه می توانند در کیفیت به نهایت برسند.

آن چیزی که شرکت ایزومی برای خودش ترسیم کرده، انگل (Engel) را به عنوان شرکت هدف خود انتخاب کرده است. می گویند می خواهیم در آینده شرکتی در سطح انگل باشیم.

 

مراوداتی با انگل دارد؟

مروداتی ندارد. ولی دکتر ووبی (Wobbe) را استخدام کرده است. ایشان مدیر استراتژی فنی شرکت انگل بوده است.

 

رنگ دستگاه ها هم آدم را کمی یاد انگل می اندازد.

بله. حتی رنگ دستگاه ها را از آنها الهام گرفته اند. می خواهند مسیری که انگل طی کرده آنها نیز دنبال کنند.

 

بالاخره شرکت نکو بهینه ماشین هم شرکت کوچکی در ایران نبود. از عرضه کنندگان و فروشندگان برتر ماشین آلات تزریق پلاستیک در ایران به شمار می رود. چرا قرارداد جوینت ونچر نبستید؟ شما مدتی تولید هم در سر داشتید؟

همه جور شیوه همکاری امکان پذیر است. تابع شرایط است. خوشبختانه ارزیابی ها دو طرفه بوده است. ما به عنوان شرکت NBM منتظر نمی شویم کسی ما را انتخاب کند. ما هم انتخاب می کنیم. ما ایزومی را انتخاب کردیم.

آنها هم ما را انتخاب کردند.

 

ما سالها با برند هایشینگ آشنا نبودیم و NBM همواره به عنوان برند ماشین مطرح بود.

ما همچنان اصرار داریم که همچنان می توانیم ایزومی را هم در بازار به شکل متفاوتی مطرح کنیم. ما شرکتی نیستیم که ماشین را تحویل بگیریم و در ایران به فروش برسانیم. ما در NBM مشکلات مشتری را حل می کنیم و برای او راه حل ارائه می دهیم.

سبد محصولات ما کامل تر شده است. ربات های IML می دهیم، قالب ماشین آلات تامین می کنیم. ما مثل یک شرکت مشاور در خدمت مشتریان هستیم. ما یک دستگاه فروش ساده نیستیم.

مثال قابل درکی بزنم یک زمان اسباب کشی معضلی بود. کسی که می خواست اسباب کشی کند باید از مغازه های مختلف کارتن تهیه می کرد. بعد وسایل را جمع می کرد که حتما آسیب هایی به وسایل منزل وارد می شد. بعد باربری و ...

حالا شرکت هایی امده اند که می گویند شما دست به هیچ چیز نزنید. ما وسایل را جمع، حمل و جاگذاری می کنیم.

ما هم همین سیستم را در فعالیت خود ایجاد کرده ایم. ما از مشتری می پرسیم چه می خواهید؟ ما یک سیستم می فروشیم.

ما می گوییم NBM نیاز مشتری را از هر لحاظ شناسایی و مرتفع می نماییم.

 

شما قبلا هایشینگ را وارد می کردید. البته الان هم با این شرکت همکاری دارید. این شرکت هم در رنکینگ فروش ماشین آلات رتبه خوبی دارد؟

هایشینگ و ایزومی در یکسری از سایزها مشابه هستند. در تناژ برابر فروش کدام یک از دستگاه ها را توصیه می کنید؟

جک ولش مدیر قرن است. مدیر جنرال الکتریک بوده و مردی مثل الکس فرگوسن است. اگه فرگوسن اسطوره مربیگری فوتبال است. جک ولش اسطوره مدیریت در دنیا است.

ایشان می گوید سازمان های تولیدی در دنیا مرده اند. چیزی به نام شرکت های تولیدی نداریم. امروز آن چیزی که در دنیا مطرح است شرکت های خدماتی است. اگر محصول تولیدی را نتوانیم با خدمات مناسب ارائه دهیم عملا از بین خواهیم رفت.

هایشینگ در چین بین پانزده برند برتر ماشین آلات به لحاظ فروش است اما در ایران دوم است. برای اینکه در ایران شرکت NBM توانسته خدماتی ارائه دهد که هایشینگ را به رتبه دوم فروش برساند.

این برای همه صنوف مصداق دارد.

آنچه که باعث ظهور شما می شود تکنولوژی است اما آنچه که باعث ماندگاری شما می شود، خدمات است.

NBM به واسطه اخلاق محوری همواره توانسته رضایت مشتری را جلب کند. چون مدیران ارشد شرکت خود تولید کننده هم هستند (شرکت الکتروپیک) همیشه نگاه تولیدی هم داشته ایم. بارها اتفاق افتاده قطعه مورد نیاز مشتری را که در انبار نبوده از دستگاه نو باز کرده ایم که مشتری در تولیدش وقفه ای نیافتد.

 

نگفتید شما در تناژهای یکسان ایزومی را پیشنهاد می دهید یا هایشینگ؟

دستگاه ها با هم متفاوت است.

 

در انتخاب به دردسر نمی افتید؟

ما فقط دستگاه فروش نیستیم. ما دستگاه متناسب با نیاز مشتری را پیشنهاد می دهیم.

دستگاه فقط تناژ نیست. سرعت تزریق هست، قابلیت تکرار پذیری دستگاه و عوامل مختلف دیگر... ما همه ی اینها را در نظر می گیریم و بهترین گزینه را به مشتری اعلام می کنیم.

آنچه در ایران مغفول مانده اینکه مشتری به فروشنده نگاه مشاور ندارد. ما با اعتمادسازی به مشتری مشاوره می دهیم و مشتری با دریافت بازخورد مناسب از اعتمادش نتیجه می گیرد.

 

ماشین آلات بادی هم آورده اید.

بله. اگر لوگوی قبلی شرکت نکو بهینه ماشین را دیده باشید نوشته است ماشین آلات صنعت پلاستیک.

ما در زمینه ماشین آلات بادی ۷،۸ سال پیش شروع کردیم. در کار ما وقفه افتاد. دوباره به صورت جدی کار را دنبال می کنیم.

ما می خواهیم سبد محصولاتمان کامل باشد.

لشان (Leshan) یکی از برندهای خوب چینی است. در ایران پلاست برای اولین بار این دستگاه را نمایش خواهیم داد.

 

قالب را با چه شرکتی کار می کنید؟

با شرکت ایزومی همکاری داریم. با پیمانکاران داخلی و خارجی هم برای برآورده کردن بخشی از نیاز مشتری همکاری داریم.

 

برای اکسترودر برنامه ای ندارید؟

فعلا نه.

 

ایران پلاست می تواند بر پویایی صنعت پلاستیک تاثیر بگذارد؟

تحلیل من این است که ایران پلاست از تحولات اقتصادی کشور تاثیر می گذارد. خودش به عنوان یک رویداد بعید می دانم در بازار اثر بگذارد.

ما در سالن 38 B هستیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Go to top